logo

Antwerpseweg 197
2340 Vlimmeren

info@ctw-Balans.be

Carolien Stroobants

  • master Romaanse Taal- en Letterkunde en Latijn

Doelgroep : 

  • lager, secundair en hoger onderwijs
  • leerlingen met leer- of ontwikkelingsstoornissen
  • auticoaching

Specialisatie :

Studiecoaching

Je hebt geen idee hoe je aan je leerstof moet beginnen? Het lukt je niet om je leerstof vanbuiten te leren en toetsen of examens grondig voor te bereiden? Je bent op zoek naar hoe je papers moet schrijven of hoe je nu best aan die presentatie begint? Afhankelijk van jouw noden worden tijdens de individuele sessies één of meerdere van volgende thema’s behandeld:
    - Leren kiezen (bv. studiekeuze)
    - Studeervaardigheden
    - Examens en toetsen voorbereiden
    - Studieplanning
    - Geheugentechnieken
    - Gebruik van naslagwerken (woordenboek, atlas, ...)
    - Onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken
    - Schema's opstellen en samenvattingen maken
    - Schrijven van papers
    - Maken en geven van presentaties
      - Omgaan met faalangst
    - …


Auticoach :
    - Verwerken van diagnose
    - Inzicht in (eigen) autisme
    - Zelfredzaamheid stimuleren
    - Aanleren van vaardigheden (sociaal, communicatie, ... maar ook heel praktisch zoals boodschappen doen, een kot zoeken of je huis onderhouden)
    - Begeleiden in het leren plannen en organiseren
    - Conflicten en problemen begrijpen en oplossen
    - Verminderen van angsten en piekergedachten
    - Vrijetijdsbesteding
    - Omgaan met faalangst
    - …

Contact : carolien.stroobants@ctw-balans.be                    0472 706 499

Meer info : www.pointfinal.be

Wie ben ik ?

Toen ik in 2009 mijn zelfstandige activiteit opstartte, had ik nooit kunnen dromen waar dit mij toe zou leiden. In het begin hield ik mij vooral bezig met wat mij bekend en veilig was: talen, taalonderwijs en vertalingen. Al snel begon ik echter andere horizonten te verkennen en leerde ik meer en meer over taalontwikkelings- en leerstoornissen. Dit boeide mij enorm - in die mate dat ik in januari 2014 koos voor een tijdelijke job in het buitengewoon onderwijs. Ik werkte daar tot juni 2018 voornamelijk met leerlingen met ASS en STOS, maar kwam ook op zeer regelmatige basis in contact met ADHD, dyslexie, dyscalculie, … Ik vind het ontzettend fijn om met deze leerlingen en studenten aan de slag te kunnen gaan en mee te werken aan het uitbouwen van hun toekomst. Niet alleen kunnen kinderen en jongeren bij mij terecht voor het schoolse gedeelte, maar ik houd ook rekening met het sociaal-emotionele aspect. Een kind of jongere is immers niet op te delen in hokjes, er moet met al hun aspecten rekening gehouden worden. Ik kijk er alvast naar uit om met jullie allemaal aan de slag te gaan!